Wednesday, April 29, 2009

Selamat Bersara Cikgu Zaki

Saya ada terbaca yang Guru Besar SKSKI, Cikgu Zaki akan bersara akhir tahun ini. Disini saya mengucapkan tahniah dan seribu penghargaan kepada beliau yang mana merupakan pendidik yang dedikasi. Cikgu Zaki merupakan guru yang mengajar saya pendidikan muzik dan bahasa malaysia ketika saya dalam darjah 2. Dan beliau antara guru yang paling kool dan penyabar melayani karenah kami ketika itu.

Saya tidak menyangka beliau kembali ke SKSKI dengan jawatan Guru Besar, dimana tidak salah saya merupakan sekolah pertama yang beliau ajar setelah keluar dari Maktab. Saya mungkin tidak berapa rapat dengan beliau seperti mana saya rapat dengan bekas Cikgu Besar yang lain seperti Arwah Cikgu Hussin dan Cikgu Aziz Relau. Namun beliau saya kagumi sebagai ikon guru yang terlalu dedikasi dan tetap menjadikan SKSKI macam kampung halaman beliau sendiri.

No comments: